پخش زنده
امروز: -
مدیر آب و فاضلاب منطقه دزفول از آغاز عملیات نوسازی و بهسازی خط انتقال فاضلاب کوی آزادگان این شهرستان در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حسین سعادتی فر با اشاره به آغاز عملیات سنگین آواربرداری و بازسازی خط انتقال فاضلاب کوی آزادگان دزفول در عمق ۱۵ متری زمین با حضور عزیز مرداس فرماندار ویژه دزفول، نوری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، گفت: این خط فاضلاب موجود با قدمت ۳۰ سال از نوع بتنی و باقطر ۶۰۰ میلیمتر بود که به علت خورندگی شدید گاز فاضلاب حدود ۱۴۰ متر در عمق ۱۵ متری زمین دچار تخریب، ریزش و درنهایت انسداد شده بود.
وی افزود: این عملیات سنگین و مهم در صورت ارجاع به پیمانکار بخش خصوصی بالغ بر یکصد میلیارد ریال هزینه در پی داشت، اما با تلاش و خلاقیت پرسنل آبفا دزفول و با استفاده از کلمپهای ساخته و تولید شده در کارگاه تولید کلمپ آبفا منطقه دزفول، تمام این عملیات سنگین امروز توسط پرسنل پرتلاش این امور انجام میگردد
سعادتی فر اظهار داشت: پیش بینی میشود عملیات نوسازی این خط ظرف ۵ روز انجام شده و لولههای بتنی حذف و لولههای پلی اتیلن کارگزاری میگردد.
مدیر آبفا منطقه دزفول در پایان با اشاره به اینکه در مواقع شکستگی خطوط آب استادکاران با بستن شیرآلات و قطعی آب عملیات مرمت و تعمیر انجام میدهند، تصریح کرد: در شکستگیهای خطوط فاضلاب به علت اینکه شبکه فاضلاب فاقد شیرآلات بوده و فاضلاب قابل قطع شدن از منازل نیست و بالطبع بازسازی و نوسازی خطوط ریزشی و تخریبی فاضلاب فوق العاده کار سخت و سنگینی است و آبفا منطقه دزفول در این منطقه جهت رفاه حال مناطق بالادست از جمله آزادگان به منظور جلوگیری از پس زدگی فاضلاب اقدام به احداث یک باب دستگاه پمپاژ موقت فاضلاب کرده است.